dinsdag 16 oktober 2012

I can't wait to see...

Tumblr_l00ahmlcah1qa67o5o1_500_large

Films, de laatste tijd kan ik maar niet stoppen met kijken. Ik ben niet zo van de Thiller en Horror films. Als er geesten in een film voorkomen weet ik dat ik ze niet moet kijken, anders slaap ik een maand niet, haha. Een film moet wel spannend zijn. Ik hou niet heel erg van romantische komedies. Lees verder als je benieuwd ben naar welke films ik weg van ben en waar ik naar uitkijk om te zien. Let op! Er zullen spoilers tussen zitten!

Eerst zal ik de films die ik de afgelopen tijd heb gekeken en die ik heel tof vind. Het zijn niet allemaal nieuwe films.

The Hunger Games

Deze kan niet ontbreken. Ik zal het maar toegeven, ik ben hunger games obsessed. Ik heb deze film sinds ie in de bioscoop draaide minstens 4 keer gezien. En elke keer weer moet ik huilen als Rue doodgaat of als Cato van de cornucopia valt. 

"In de nabije toekomst wordt Noord-Amerika geteisterd door droogte, brand en oorlog. Het wordt nu Panem genoemd, een land verdeeld in de 'Hoofdstad' en twaalf regio's. Elk jaar worden twee jonge deelnemers van elk district uitgeloot met het doel om in een competitie de andere deelnemers uit te schakelen. Het volk wordt gedwongen om deze 'wedstrijden' te kijken. Voor vermaak, maar ook ter intimidatie van de onderworpen districten. Katniss neemt vrijwillig de plaats in van haar zusje, die geselecteerd was om deel te nemen. Peeta, een man zonder enige gevechtsvaardigheden, zal haar vergezellen. Samen moeten ze het opnemen tegen veel sterkere en beter getrainde deelnemers..."





Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Johnny Depp en Sam Claflin. Kan het nog beter. De film zelf is niet zo goed als zijn drie voorgangers, maar toch vond ik hem goed genoeg om hem in dit rijtje te zetten. Het feit dat Sam erin speelt maakt al een hoop goed.

Kapitein Jack Sparrow (Johnny Depp) kruist wegen met een mysterieuze vrouw (Penélope Cruz) die hij ooit eerder heeft ontmoet. Hij valt als een blok voor haar, maar al snel blijkt dat haar bedoelingen niet zuiver zijn. Ze dwingt Jack aan boord te gaan van het schip van piraat Blackbeard (Ian McShane) om de geheimzinnige 'Fontein van de Eeuwige Jeugd' te vinden. Een onverwacht avontuur begint waarvan Jack er niet over uit is welke hoofdrolspeler daarin hij meer moet vrezen: Blackbeard of de mysterieuze vrouw van het verleden.




Snow White and the Huntsman

Sam Claflin en Chris Hemsworth in één film. Dat is misschien nog wel beter dan de film. De film zelf vond ik persoonlijk wat tegenvallen maar er zaten toch een aantal hele mooie scènes in. Vooral als Sneeuwwitje in het gebied van de feeën komt, wauw prachtig.

Snow White and the Huntsman hervormt het klassieke sprookje door meer achtergrondverhaal te geven aan Eric (Chris Hemsworth), de jager die door Ravenna wordt ingehuurd om Sneeuwwitje (Kristen Stewart) te vermoorden. Uiteindelijk weigert hij dit door te zetten en besluit hij haar mentor te worden.




Dit waren wel zo'n beetje de films die ik de afgelopen tijd heb gekeken en echt leuk vond - mede door de acteurs - om te kijken. Er zijn ook films waarvan ik niet kan wachten om te zien.

The Twilight Sage: Breaking Dawn part 2

Het laatste deel van de Twilight Saga, de tijd tussen de eerste en laatste film gaat snel. Ik kijk heel erg uit naar deze film, maar ik vind het ook heel jammer dat dit alweer het laatste deel is. 
De laatste keer dat je Robert als Edward met z'n glinsterende huid op het grote scherm ziet. 

Na de geboorte van Renesmee, geniet Bella (nu vampier) optimaal van haar nieuwe leven en capaciteiten. Echter, de vampier Irina ziet in Renesmee onterecht een 'onsterfelijk kind'. Ze gaat met haar beweringen naar de Volturi die uiteindelijk besluiten om haar te vernietigen. In een poging om te overleven verzamelen de Cullens verklaringen van andere vampiersclans om zo te bewijzen aan de Volturi dat hun kind niet onsterfelijk is.

14 november 2012 in de bioscoop




Catching Fire

Misschien heb je het al gezien, maar aan de rechterkant van deze blog staat een afteller. Juist, deze geeft aan hoeveel dagen ik nog moet wachten totdat catching fire in de bios draait. Catching Fire is het vervolg op The Hunger Games. De cast voor deze film is geweldig, bijna iedereen past perfect bij het plaatje in mijn hoofd. Katniss en Peeta hebben de vorige hongerspelen overleefd door een stunt uit te halen die het capitol als een teken van rebellie ziet. Katniss zal hoe dan ook boete voor deze actie. De derde Quarter Quell komt eraan, Katniss vreest voor het ergste.

Verwacht: 21 november 2013

Divergent

Na het boek Divergent (Inwijding) gelezen te hebben, ben ik om. Ik vind ze fantastisch. Het vervolg op dit boek heet Insurgent en is over ene maandje in het nederlands te bestellen onder de naam Opstand. Op imdb staat dat de film 21 maart 2014 uit komt. Ik kan niet wachten. Hieronder staat een korte samenvatting van het boek -wat ook een echte aanrader is -.

Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.

Verwacht: 21 maart 2014

Hebben jullie nog leuke film tips?
Liefs, Cheyenne

Brond beeld: Youtube
Bron filmomschrijving: Moviemeter



2 opmerkingen:

  1. ZO stom dat we nog zo lang moeten wachten voor Catching Fire!!! Het eerste deel is heel erg leuk, maar ik was toch wel een beetje teleurgesteld, want een film is feitelijk bijna altijd slechter dan het boek. Bereid je dus maar vast voor, maar hij is zeker de moeite waard!
    Liefs, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik heb je genomineerd voor de liebster award, kijk op mijn blog als je mee wilt doen
    xx♥

    BeantwoordenVerwijderen