maandag 13 februari 2012

DIY: Bananenmasker

Een tijdje terug had ik zin in een gezichtsmasker, maar die had ik niet in huis, dus toen dacht ik, laat ik zelf een masker maken! Ik ging google'n en ik zag dat een bananenmasker het beste bij mijn huidtype paste. Ik ga jullie vertellen hoe je zo'n masker kunt maken en wat ik er zelf van vond.



Een bananenmasker past bij een vette huid, waar ik dus last van heb. Wat je nodig hebt, is een kwart banaan, een limoen en honing. Voor de rest heb je nog een bakje en een lepeltje nodig.


Je snijd van een banaan een kwart eraf. Ik had zelf de helft, maar dat was veels te veel. Daarna snij je de banaan in stukjes, zo klein mogelijk. Daarna stop je de stukjes banaan in een bakje en 'prak' je ze tot een moes. Mij is het niet gelukt om er helemaal een moes van te maken, dus er zaten nog wat stukjes in.

Daarna doe je er 1 theelepel honing bij en daarna wat druppeltjes limoen. Na een tijdje roeren, gaat het er zo uit zien (3e foto).  


Het ziet er niet zo smakelijk uit vind ik zelf. Zo ziet het eruit als het op je huid zit.



Dit masker laat je 15 minuten zitten. Daarna was je het masker eraf met lauw water. Dit masker werd hard zoals de meeste maskers en dat verbaasde me nogal, ik had niet verwacht dat dit zelfgemaakte masker hard zou worden. Toen ik het masker eraf had gehaald, merkte ik dat mijn huid veel matter was dan normaal. Ik ben erg tevreden over het resultaat en ik ga het zeker vaker maken!

Liefs, Laura

1 opmerking: