dinsdag 17 juli 2012

Geniet

Tumblr_lf77081jhh1qeq5pqo1_500_large
 

Genieten is iets dat ik al veel te lang niet heb gedaan. In deze post kon je al lezen dat ik niet lekker in m'n vel zat. Ik heb nog steeds mezelf niet helemaal gevonden, maar ik doe wel beter mijn best om minder negatief te denken. Door positiever te denken, geniet je ook gelijk een stuk meer.



 Het is niet altijd even makkelijk om positief te denken als er iets vervelends gebeurt. Maar als bijvoorbeeld het allerleukste jurkje dat je ooit hebt gezien er niet meer in jou maat is, ga dan niet zitten mokken dat je nooit meer zo'n jurkje zal vinden. Want negen van de tien keer vind je later een jurkje die je zo veel leuker vind dan dat andere jurkje, dan geniet je veel meer van je nieuwe jurkje.

 Het was een beetje een raar voorbeeld maar dat maakt even niet uit. Ik ben laatst naar Scheveningen gegaan en in de auto onderweg, besefte ik me eigenlijk pas hoe blij we mogen zijn met wat we hebben. Sommige mensen hebben niet eens genoeg geld om voldoende eten te kopen, en wij zeuren soms dat we niet genoeg geld hebben voor die Louis Vuitton tas.

Tumblr_m6wdd567tx1rv9bw4o1_500_large

Geniet van elke seconde waar je bent, of je nu door het bos loopt met je hond, of op de fiets onderweg bent naar de supermarkt. Kijk eens even om je heen, en dan vallen de kleine dingetjes pas op die je gelukkig maken. Laatst stonden mijn moeder en ik voor een stoplicht te wachten en toen zei ze: Moet je eens kijken naar de vogels die samen dat stukje brood opeten. En ik heb er zo lang naar staan kijken dat het stoplicht alweer rood was geworden. Ik genoot er zo van om te zien hoe zulke onschuldige vogeltjes samen aten

.Wat ik hiermee wilde zeggen is dat je soms die negativiteit weg moet laten, en eens vanuit een positieve manier naar een probleem kam kijken. Ik zelf vind altijd sneller een oplossing op een probleem als ik even positief nadenk. Als ik negatief nadenk, wordt alles alleen maar hopelozer.

 Dit was weer zo'n post waarin in gewoon iets kwijt moet. Hopelijk vinden jullie het niet vervelend om zulk soort posts te lezen!

Liefs, Cheyenne


1 opmerking:

  1. Mooi geschreven! Ik ben het helemaal met je eens, ik denk de laatste tijd ook steeds positiever over alles terwijl ik eerst over alles negatief dacht.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen