maandag 12 maart 2012

School&stress


Als ik het woord 'school' hoor, zijn een van de eerste woorden waar ik dan aan denk, huiswerk, leren en stress. Ik doe nu 3VWO en heb het best vaak druk met school. In de eerste klas had ik meer last van stress dan nu.

In de eerste klas kon je wel bewijzen van 
spreken zeggen dat ik me 24/7 met school bezig hield. Zelfs als ik in bed lag was ik in mijn hoofd aan het 'leren' om te kijken of ik alles nog wel wist omdat ik bang was dat ik alles was vergeten of dat ik vergeten was mijn huiswerk te maken. Dit is niet echt handig, want ik heb gemerkt dat ik hierdoor echt niet in slaap kon vallen. Ik had het hier wel eens over met mijn vriendinnen en die zeiden dat zij daar geen last van hadden dus probeerde ik eens niet aan school te denken als ik in bed lag en dat hielp, ik kan hierdoor veel beter slapen! 

Hier wat tips om stress zo veel mogelijk te voorkomen!
Als je in een week veel toetsen hebt, probeer dan een planning te maken zodat je genoeg tijd hebt om te leren maar ook wat vrij tijd overhoudt. 

Probeer niet 1 dag van te voren te gaan leren maar begin iets eerder. Vaak als je een dag van te voren gaat leren, dan verwacht je soms niet dat het leerwerk zoveel is (mijn ervaring) en raak je in de stress, kijk minstens even een tijdje van te voren door of het veel leerwerk is.

Als je thuis komt van school kan je beter eerst iets anders gaan doen dan meteen aan je huiswerk te gaan zitten, omdat je je dan minder goed kan concentreren. 

Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Liefs, Laura


2 opmerkingen:

  1. Ja dat herken ik heel erg!
    In bed bedenk ik me altijd nog,
    morgen moet ik dit niet vergeten te doen voor school en dit en dit
    dan blijf ik het herhalen zodat het niet uit mijn hoofd gaat

    BeantwoordenVerwijderen